сряда, 24 октомври 2012 г.

Един отговор на три въпроса

Един млад човек, опитвайки се да намери отговори на своите въпроси, търсел хора, които биха могли да му ги дадат. Срещал се с мнозина, но никой не могъл да му каже. В края на краищата той срещнал един мъдрец и му задал следните въпроси:
1. Има ли Бог? И ако има покажи ми неговите граници.
2. Какво е това съдба?
3. И защо, след като Дяволът е сътворен от огъня, той ще бъде пратен в ада, където всичко е огън и така няма да го боли. Нима Бог не е помислил за това.
Изведнъж мъдрецът му ударил силен шамар. Нищо не разбиращ, младият човек попитал:
- Защо така ми се разсърдихте?
Мъдрецът отвърнал:
- Аз не съм ти се разсърдил, това беше отговора на твоите въпроси.
- Как да го разбирам?
- Какво почувства, след като те ударих?
- Почувствах болка разбира се!
- Значи ти вярваш, че съществува болката?
- Да!
- Покажи ми тогава нейните граници.
- Не мога да го направя.
- Ето това е отговорът на твоя първи въпрос. Кажи ми сега, снощи докато сънуваше, видя ли как ще ти ударя шамар?
- Не.
- А въобще някога помислял ли си си, че днес можеш да получиш от мен шамар?
- Не.
- Ето това е съдбата. А кажи ми сега с какво е покрита ръката ми която ти удари шамар?
- С кожа.
- А твоето лице?
- Ами, и то е покрито с кожа.
- А теб заболя ли те?
- Да, много.
- Това е отговорът на твоя трети въпрос.

Няма коментари:

Публикуване на коментар